TOP 5 niedociągnięć zapracowanego managera

Nikt nie da rady ustrzec się niedociągnięć popełnianych w profesji. To powszechne, częste i nieuniknione. Przed robieniem błędów nie ochroni wiek, osiągnięcia ani renoma. Jakie jednak najczęściej zdarzają się liderom? Czy szkolenia dla managerów mogą coś zmienić w tej sprawie?

Nie da się zarządzać bez umiejętnej komunikacji

Komunikacja to istotny element w każdej relacji, także tej zawodowej. Pośród często popełnianych błędów managerów jest nieumiejętność porozumiewania się z zespołem, ale też z innymi pionami. Efektem są plotki, źle formułowane wskazówki lub kompetencyjny chaos, jak również to, że często różne zespoły duplikują jedno zadanie, nie mając o tym pojęcia. Przepływ informacji w firmie warto ulepszyć dzięki takim sposobom dokształcania jak szkolenia dla managerów. Może nie być innej metody, by kłopot komunikacji przestał istnieć w konkretnym zespole.

Manager w pogoni za doskonałością

Wielu managerów, nawet tych zarządzających niewielkimi zespołami personelu, uważa się za bezbłędnych. Stawia tylko na własne rozwiązania i zapomina, że działa demotywująco, jednocześnie niszcząc w podwładnych inwencję. Jeśli pod czymś nie ma parafki lidera, sądzi on, że nie warto brać tego pod uwagę. Tak nie powstanie solidny zespół Szkolenia dla managerów pomogą dostrzec problem i nauczą pracy zespołowej bez uszczerbku dla ambicji lidera.

Manager musi zainteresować resztę zespołu w trakcie spotkania

Szczególnie trudną kompetencją jest organizacja interesujących i efektywnych zebrań. Z tym wiąże się kolejny defekt w przewodzeniu zespołowi. Bieganie po tematach, wałkowanie szczegółów, nic nie wnoszące komentarze powodują spory bałagan i szybkie ziewanie uczestników. Personel zarządzający może wykorzystać szkolenia dla managerów, aby przyswoić niełatwą sztukę przewodniczenia zebraniu.

System motywacyjny

Pracownicy, którzy są zmotywowani i właściwie nagradzani za swoją pracę, są wydajni i bardziej kreatywni. Zbyt często jednak okazuje się, że managerowie nie doceniają wpływu tego czynnika na swoich ludzi. Scenariusz przymuszania zamiast docenienia najczęściej przynosi opłakane skutki.

Mody w zarządzaniu? Nie daj się na to złapać
Zarządzanie, jak wszystko na tym świecie, daje się ponosić nowinkom i modom. Przedsiębiorstwa, które przyjmują modne formy zarządzania, odrzucają efektywną pracę. Zarządzający zapominają, że podstawa to zbilansowane środki i wymagania, a nie podążanie za modą.

Wszystkie powyższe błędy dają się popełniać zdecydowanie rzadziej. Szkolenia dla managerów dopasowane do preferencji firm pozwalają się z nimi uporać, zwiększyć efektywność współpracy i w dobrej atmosferze osiągać zyski.